måndag 5 december 2011

måndagslistan

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
för tio år sedan var jag just tio år och gick i femman. Jag minns inte om det var så mycket speciellt som hände då faktiskt.

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
för ett år sedan gick jag första terminen i Lund, hade inte bott här så länge och just vid den här tiden hade jag nog fullt upp med att plugga inför tentan i linjär algebra. Och sen hade jag jullov, först var jag här nere i nästan en vecka då jag umgicks med niklas och shoppade julklappar. Sen var jag hemma och det var såklart mysigt!
den enda bilden jag hittade från ett år sen, har en annan dator nu. ser förresten ganska precis likadant ut just nu!

FEM SNACKS DU GILLAR?
♥mjölkchoklad
♥ lakrits
♥ sött godis (gillar nästan allt godis men oftast inte surt)
♥ ballerinakex
♥ torkad frukt


min och niklas godispåse någon helg, den är i regel väldigt brun
FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Long beach - Laakso
Jag är en vampyr - Markus Krunegård (i princip hela markusevangeliet)
Black cab - Jens Lekman
5 years time - Noah and the whale
Portions for foxes - Rilo Kiley

Är för övrigt för det mesta bra på att kunna en massa olika sångtexter. Minns en gång när jag var liten och åkte bil och pappa sa något om att jag och Ellinor alltid sjöng med i alla låtar på radion. Vet i och för sig inte om vi riktigt kunde texterna då...


FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR?
skulle börja med att köpa en fin lägenhet till mig och niklas, och så skulle jag unna mig och mina favoriter fina saker. Sen skulle jag skänka bort en hel del, för det finns ju så många som har det sämre än oss. Jag skulle vilja resa en massa, och så skulle jag övertala något flygbolag att ordna upp en billig direktlinje malmö - luleå så jag kunde åka hem oftare och min familj kunde hälsa på oftare!


niklas och jag hemma i luleå på påsklovet

FEM DÅLIGA VANOR?
- är dålig på att göra spontana saker, speciellt om det involverar att umgås med personer jag inte riktigt känner.
- alltid ha panik och inte tro på mig själv. Är alltid övertygad om att jag inte kommer klara mina tentor, men hittills har jag gjort det alla gånger. tror dock inte jag kommer klara den på måndag... (på riktigt den här gången!)
- när jag inte orkar laga middag äter jag bara fil och lite frukt, och så vaknar jag upp utsvulten sen.
- automatiskt anta att viss musik är dålig genom att bara läsa artisten, jag behöver ju inte alltid snöa in mig på allt Jens Lekman, Markus Krunegård och Annika Norlin gör. Det finns ju annat bra! (går på invänning genom att lyssna på alla möjliga playlists och det går faktiskt bra för det mesta, fast jag måste ändå känns igen största delen av namnen innan jag vågar trycka på play)
- på sistonde har jag fått den dåliga vanan att aldrig kunna lägga mig i tid.


FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

♦ vara med personer jag tycker om
♦ känna mig viktig
♦ förstå
♦ vakna upp utvilad men i tid
♦  skypa med fina människor! (som iofs på sätt och vis är samma som första punkten)

en Ellinor och en Josefin i Malmö!

FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
alltså jag tycker faktiskt att man aldrig ska säga aldrig, men...
"marknadskläder", äkta päls, skinnrock (och andra rockar), fula militärmönstrade kläder, äsch ja sånt som jag tycker är fult helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar