söndag 8 maj 2011

Söndagsångest

Sista dagen på påsklovet. Sitter och skypar med Elli och känner mig ofräsch i mitt smutsiga hår och verkar i vanlig ordning göra allt för att undvika att plugga. Efter min ankomst i Lund har jag hunnit handla lite smått, lagat fem matlådor (nött med frysen full av köttfärssås och spaghetti), packat upp resväskan, insett att här är väldigt dammigt, insett att det är back to school imorgon. Vet att jag borde plugga och vet att de två kommande veckorna kommer bli j.o.b.b.i.g.a.. Är inte längre inställd på att gå i skola, men det är bara att stå ut två veckor och sen blir det tentaplugg. Och sen blir det systeryster på semester i Skåne. Och sen blir det sommarlov eller sommarjobb. Vi får väl se. Men just nu får jag nog ändå ta och leva i nuet. Skola nollåttanollnoll till artonnollnoll imorgon. Yippieyay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar