söndag 5 juni 2011

Sommarlov!

NU har jag sommarlov, har haft det sedan ca 16.30 onsdagen den 1 juni, då jag lämnade in min tenta och sa tack och hej till skolan för i år. Ett år avklarat, fyra kvar.
På mitt sommarlov har jag hunnit med följande. Redan på onsdag förmiddag kom Elli hit så jag har varit med henne. I onsdags var vi på Nova Lund och sen vet jag inte om vi gjorde så mycket mer. I torsdags, som ju var en röd dag pga kristi flygare, var vi till Malmö. Där blev det lite shopping, bland annat likadana skor till oss. Haha så olikt oss faktiskt! (på riktigt).
I fredags tog vi tåget över till Köpenhamn. Även om jag inte köpte något annat än ätbara saker så var det mysigt att strosa runt i affärer och i stan. Där hittade vi bland annat till den sjuka affären Abercrombie&Fitch. Helt galet ställe, lite väl dyrt men det var ju lite av en upplevlse att vara där. Vi hade inte varit där sedan 2004 tror jag, men vi kände igen oss och jag tror tom att vi hittade till hotellet vi hade då vi var där sist!
Igår, lördag, tog vi först tåget in till Malmö för att gå på de affärer som inte hade öppet i torsdags. Det var galet varmt! Vi stannade inte så länge där utan åkte till Lund för att kolla lite på de roliga icke-kedjona här, Meloa, Java och UddaTina. Sedan åkte vi hem, Elli mådde lite dåligt. Men efter en inte så lång stund gick vi till Nova igen, köpte lite solskyddsfaktor och en picknickfilt! Så idag vankas en tur till Nova (igen) och sen kanske picknick i stadsparken. Lär bli mycket steg iaf, har haft minst 14000 alla dagar på mitt sommarov, igår var det 24000. Crazy! (och Ellis stegräknare räknar får det till galet mycket mer, hon hade nog 32000 igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar