söndag 24 juli 2011

Söndag

Ibland undrar man vad det är för värld vi lever i. Hela förmiddagen igår satt jag framför tvn och kollade på sändningarna ifrån Norge. Det är så svårt att ta in. Hur kan människor vara så grymma och bara avrätta människor man aldrig ens träffat innan en efter en? Jag förstår inte. Läste det här inlägget, börjar gråta men jag tror ändå inte det går in. Jag kan inte föstå. 


Men nog om det. Idag är det söndag och jag jobbar. Jag har delad tur, så jag har varit och jobbat på morgonen och sen har jag kvällen kvar. Men det ska nog gå ganska snabbt. Och sen har jag bara halv dag imorgon igen och på tisdag är jag ledig! Och sen blir det tre dagars jobb innan jag är ledig helgen + måndag. Det kommer bli skönt. Mamma tycks vara en rastlös själ nu på sin semester, pratar hela tiden om att hon vill åka någonstans. Så jag tror vi far någonstans, mest troligt bara till min mormor. Men det känns som en alldeles lagom resa. Jag vill passa på att träffa henne lite medan jag är här uppe, för sen kommer det dröja. Hade egentligen velat fara till pappas by också, men vi får väl se.  

Och på tisdag blir det Harry P 7 del 2!! Läste precis ett blogginlägg om hur bra filmen var (visserligen skriven av någon som verkade vara en riktig Harry P nörd, men ändå!). Blev genast väldigt pepp på det, och hoppas verkligen att epilogen fick vara med för den var så himla fin! Tror nog jag får skynda mig att läsa ut den där boken jag håller på med för nu blev jag så sugen på att läsa... Harry Potter. Hmmm får nog erkänna att jag är lite Potternörd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar