måndag 29 augusti 2011

Den stora "idag börjar skolan"-dagen

Ja, som rubriken säger och som mina (hihi) trogna läsare redan vet så är det idag skolan börjar igen. Termin tre av tio. Wihoo. De spännande kurser som jag ska ägna mig åt de kommande veckorna är flerdimentionell analys och termodynamik. Jag förstår att ni alla dör av nyfikenhet och avundsjuka. 
Gjorde en liten närmare inspektion av schemat igår och dog själv lite smått när jag såg alla labbar. Usch. Hur många som helst, verkar nästan som vi ska ha en i veckan, minst! Och jag som inte gillar labbar... Och jag förstår inte finessen att två dagar i veckan sluta 17.00 samtidigt som vi har ett tre timmar långt hål. Lite extra pluggtid antar jag, men ändå. Så himla typiskt att en av dessa dagar ska vara fredagar dessutom. Men nog klagat, det ska väl gå det med!

Nu hade jag snart tänkt börja ta mig till skolan för att paxa ett skåp, om det finns några kvar. Igår investerade jag nämligen i ett nytt häglås. Blir galen om det också är för litet, men det borde det inte vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar