tisdag 30 augusti 2011

you always make me smile

Det bara regnar och regnar här i Lund. Känns som att det inte går en enda dag utan att det ska regna. Men desto bättre anledning för mig att vara inne.
Idag var skoldag nummer två. Efter en snäll skoldag igår letade jag efter rutiga whitelines block (de bästa) inne i stan, men där var alla rutiga block slutsålda (!) så jag cyklade ut till Nova och fick mig två stycken, ett till flerdimen och ett till termodynamiken. Sen kollade jag på Vampire Diaries och skypade med Elli innan jag stack tillbaka till skolan för att kolla på nollornas spex och ta det lugnt en stund i tr som hade omvandlats till pub för kvällen. Sen cyklade jag hem och såg ett till avsnitt av Vampire Diaries.
Idag hade jag inte en lika snäll skoldag. 8 - 17 stod det på schemat. Två övningar, lunch, kårkamp och en håltimme innan en sista föreläsning. Efter det cykla hem i regnet, handla lite mat och sedan vänta medan våra två utbytesstudenter + en extra sådan ska laga mat. Laga mat och äta. Diska och sedan tvätta av sminket. Andas ut lite... Nu ska jag plocka undan lite i mitt rum, för här är kaos. Sen ska jag nog se ett avsnitt (eller två) av Vampire Diaries (serier är så beroendeframkallande). De där mattetalen jag inte hann på övningen kan vänta till imorgon!
Under täcket, bästa platsen efter en regnig dag!
Och...
Våra Radikalmärken kom idag! Så fina! Nu måste jag bara orka sy fast den också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar