måndag 19 september 2011

Måndagsfunderingar

Dagens samtalsämne: lördagen, och tröttheten sedan dess.
Eftesom jag redan bloggat om lördagen så kan vi ta trötteten istället. Alltså, imorse var jag trött när jag steg upp, men sen kände jag mig inte särskilt trött i skolan. Det brukar jag nästan aldrig göra, där kör jag bara på. På väg hem från skolan var jag jättepepp på att plugga, tänkte på en massa saker jag skulle hinna göra idag. Sen kom jag hem och lagade mat och så la jag mig en liten stund på sängen. DÅ kände jag hur trött jag var! Konstigt det där. Så jag låg en stund, och hann ta lite egobilder (som jag givetvis publicerar på min egoblogg) och sen latade jag mig vid datorn ett tag, tvättade och latade mig. Tog fram matteboken och fick den glada överraskningen att jag bara hade ett tal kvar sen förra övningen, gladheten försvann dock ganska snabbt. Så himla irriterande när jag vet att jag gör rätt (tror jag), men det blir fel ändå. Så då läste jag lite i tegelstenen och nu sitter jag här igen.
Och nu har jag lite beslutsångest över en sak. På torsdag är det sensation red och jag kan inte bestämma mig om jag ska gå eller inte. Det skulle säkert bli jättekul, men jag är inte så taggad på att gå på det samtidigt som det känns dumt att missa det. Så jag vet inte hur jag ska göra, alla andra är liksom jättetaggade och jag känner mig så tråkig som inte är det. Men det känns tråkigt att inte gå, samtidigt som det känns tråkigt att gå bara för att alla andra gör det... Åh, och så måste man ha bestämt sig till imorgon! Suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar