söndag 18 september 2011

Söndag

God morgon. Idag är det söndag och på min lilla "kom ihåg för dagen"-lapp står det städa, mattedatorövn och mat. Så jag antar (hoppas) att det är vad jag ska hitta på idag. Städa, förbereda datorövningen och laga någon matlåda... Låter ju inte som en jättekul dag, så jag berättar om igår istället, då det var dags för nollorna att bli ettor.



Nollegasquen 2011 är defenitivt den längsta sittningen jag varit på, den varade ända till ett! En massa besök av andra phös som sjöng och spexade och så. Lite underållning från nollorna (revyn, nollebandet, talet till mannen och talet till kvinnan, första och sistnämnda var roligast). Sittningen var kul, jag hade trevligt sällskap och så, men det var lite segt att det bara var öppet i en halvtimme i gasquesalen när vi sedan kom dit, och efterfesten i Mattehuset gav vi ganska snart upp på. Och jag blev på lite dåligt humör, jag hade fått fågelbajs på min jacka och det är ju inte det roligaste. Men, ja kvällen var ändå kul och imorgon ska jag tvätta min jacka (för den enda lediga tvättiden kvar idag när jag kollade halv fyra var kl 07.00 och det kändes inte riktigt som ett alternativ). Nu blir det städning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar