söndag 23 oktober 2011

Söndag: laptopstöd och nagellack.

Ikväll är jag tröttare än tröttast. Mådde lite illa innan men jag hoppas det bara var att jag var hungrig och frusen och att det inte var något annat dumt. För nu, lite varma koppen med macka, ett halvt äpple och en tablett senare känns det bättre.
Idag var det äntligen den efterlängtade IKEA-söndagen. Det var mysigt att gå runt och kolla, köpa lite blandade småsaker och äta köttbullar. Det är så kul med IKEA, man hittar alltid något man inte visste man behövde. Idag blev det ett laptopstöd, som också var det dyraste jag köpte (vilket var mindre än två tjugolappar!).
Här har vi det, är perfekt att ha i famnen när man ligger i sängen, tidigare har jag använt min gamla kemiteknikpärm till stöd men nu kan den få flytta tillbaka till bokhyllan! Sen köpte jag inte så mycket speciellt (men jag ska visa dig på skype eller nåt elli).
Sen måste jag också få visa något som jag tyckte var fint. Igår köpte jag ju lite nagellack i efter tenta-present och provade det ena med en gång! Är så nöjd!
Jag vet att jag inte har några pianofingrar så fokusera på naglarna istället. Det undre lacket är ett mörkblått, nästan svart lack och sen har jag mitt Servin' up sparkle ovan. Och hips vips har man sig en egen liten stjärnhimmel på naglarna.

Nu ligger jag och lyssnar på julmusik och har hittat något jag önskar i julklapp. Mitt nyaste intresse råkar ju vara nagellack, så det är givetvis ett nagellack som hamnat på önskelistan. I november släpper OPI sin muppets collection och de där enfärgade ser ju ganska tråkiga ut, men de glittriga..! Åh. Tänkte först att jag önskade mig det lilarosa Divine Swine, eftersom jag tycker det påminner liiite om Teenage Dream från OPI's samarbete med Katy Perry som Elli har och som jag tycker är så fint, men efter lite bildgooglande tycker jag alla glittriga ser ganska fantastiska ut!
Åh. Längtar tills de kommer ut i butik så man kan spana på färgerna på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar