lördag 25 juni 2011

Midsommardagen

Idag har jag varit på äventyr med mammsen och pappsen. Igår föreslog jag att vi skulle fara ut till Hägnan eftersom det var så länge sedan vi var där och oväntat nog så var de båda med på noterna direkt.
Trots att det var så länge sen vi var där sist tyckte jag det mesta var sig likt och roligast var såklart djuren! Hästarna och kossorna fick ingen närmare hälsning men de andra tog jag mig en titt på!
Sötkaninerna, som tydligen fått sig en hundmatskål.
Den här var sötast, kom till och med och nosade lite på fingrarna.
Fåren verkade inte ha lust att bli fotade, först ville de inte stå still och sen gick de till sin lada på andra sidan hagen, men den här rackaren ställde i varje fall upp på en bild.
Sen fanns det höns också men de är ju inte superroliga djur. Fast kycklingar är ju i alla fall söta!
Besöket avslutades med fika och lagom till att det började droppa lite regn for vi vidare hemmåt.
Och efter det har det inte hänt så mycket, tog en promenad med mamma och sen såg hela familjen på en film, i alla fall tre av oss, den fjärde familjemedlemen varierade mellan att sova och gapskratta. Man hörde i varje fall när hon var vaken (och jag vet var jag fått mina somna-framför-film-gener ifrån). Och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Egentligen fanns det partyplaner för kvällen men de blev ändrade. Lite trist men det var mysigt så här också. Men nu blev det lite tråkigare, familjen gick och lade sig så jag tror nog jag följer deras exempel men får nog trötta ut mig med ett kapitel i min finfina bok först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar