tisdag 28 juni 2011

Soliga dagar

Nu har jag min sista semestervecka innan jobbet börjar på måndag. Känns både roligt och tråkigt. Förra veckan regnade det varje dag och man hade lika gärna kunnat jobba (bortsett från att ösregn inte är så kul när man cyklar runt) men nu när vi har lite finare väder känns det inte lika lockande med jobb. Men det blir ju kul när lönen kommer i varje fall.
Men men nu till en rapport om vad som hänt sen sist!
I söndags var jag ute på vift med mamma och pappa och gjorde ingenting speciellt, men Fame sötade sig innan vi skulle fara. Gardinen på huvudet verkar vara nya modet i hundvärlden.
Igår, måndag, var jag riktigt duktig. Vaknade 07.57 och kunde inte somna om så jag drog på mig träningskläderna och tog ett varv runt Höträsket. Sen hem för dusch, frukost och solning ute på gården. Tror faktiskt att jag fick lite färg. Jag är egentligen lite för rastlös för att ligga och sola sådär men i sällskap av en bra bok (eller sovandes) går det bra. Sen letade jag reda på mina och Ellis gamla rullskridskor och skydd (svårhittade) för hon hade lovat att vi skulle ta en åktur när hon kom hem från jobbet. Blev en liten kort tur för ingen av oss är särskilt stadiga på hjul men det var kul ändå. Efter det slappade jag mest hela kvällen innan jag och mamma tog en kvällspromenad. Och sen somnade jag gott.
Bra bok! Men nu är den utläst och jag har inte kunnat bestämma mig för vilken jag ska ta mig an nu.
Idag har inte varit en lika händelserik dag. Blev väckt klockan tio och sen tog jag det lugnt mest hela förmiddagen. Fame och jag tog en lång lunchpromenad och badade tassarna på alla platser vi hade möjlighet till. Sen gjorde jag inte så mycket på eftermiddagen heller, solade lite. Vet inte riktigt var tiden tagit vägen, men sen cyklade jag in till stan och kollade igenom rean lite med mamma. Och efter det middag och sedan småhandla med pappa. Och sen ingenting.
Kom just på att det nog inte är meningen att man ska blogga så här detaljerat om man inte gör spännande saker hela tiden, men nu gör jag det ändå! Hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar