måndag 20 juni 2011

Regn, regn, regn hela dagen.

Fullständigt namn? - Eva Linnea Josefin 
Vart bor du? - I sommar i Luleå, men till hösten blir det Lund igen.
Vem bor du tillsammans med? - Här bor jag med mamma, pappa och Ellinor (och Fame!), där bor jag i korridor med sju andra.
Färg på ditt hus? - Tegel (vitt/grått här, rött där)
När är du född? - 27 oktober
Födelsemärken? - Det har väl alla.
Vilket år tog du studenten? - 2009
Något jobb? - Hemtjänsten så småningom.
När ska du sova ikväll? - När jag vill.
Duschat idag? - Ja.
Kramat någon idag? - Nej.
Pussat någon idag? - Nej.
Husdjur? - En liten hund!
Vad har du ätit? - Frukost och lunch.
Dagens klädsel? - Hemmakläder, dvs leggings, t-shirt och en gammal kofta på det.

Dagens sötnos? - Niklas, som alltid. Och Fame.
Dagens roligaste händelse? - Har haft en tråkig dag, regn ute och resten av familjen jobbar.
Har du många vänner? - Tillräckligt många.
Vem kramade du senast? - Pappa tror jag.
Vem pratade du senast i telefon med? - Elli.
Vem fick du senast sms av och vad stod det? - Niklas, men vad som stod är hemligt!

Favorit
Film - Juno.
Låt - Så svårt att svara på! lyssnar på sånt här.
Mat - Har nog inte någon direkt favorit. Men gillar pasta.
Dryck - Vatten, mjölk, saft.
Stad - Luleå!
Land - Sverige.
Ämne i skolan - Matte.
År - 2010.

Senaste
Personen du tänkte på? - Niklas.
Gången du grät? - Igår.
Pizzan du åt? - minns inte vad den hette, men det var med bacon och salami, mums!
Gången du var i Göteborg? - Minns jag inte ens, tror jag gick på högstadiet då.
Gången du var i Stockholm? - 2006 tror jag. 
Gången du var utomlands? - Första helgen i juni, fast bara Danmark inte så exotiskt.

Antingen eller
Svart eller vitt? - Både och!
Hund eller katt? - Hund
Ute och festa eller hemma och mysa? - Mysa hemma. Hihi.
TV-spel eller datorspel? - I sådana fall dator, men det är inte riktigt min grej.
Blogg eller Bilddagboken? - Blogg.
Big Brother eller Paradise Hotell? - Inget av det.
Svart eller blont hår? - Jag gillar naturliga färger, skulle kunna tänka mig mörkare hår, men varken svart eller blont.
Blåa eller bruna ögon? - Tycker både kan vara fint.
Choklad eller lakrits? - Svårt val, men kanske ändå choklad.
Högerhänt eller vänsterhänt? - Högerhänt.
Röd eller blå? - Om det bara gäller färg så rött, annars vet jag inte riktigt.
Randigt eller prickigt? - Randigt.
Leva eller dö? - Leva.

Antal
Personer du älskar? - Mina närmaste.
Festivaler du vart/ska på i år? - Har ingen bestämd, men kanske något på Lulekalaset och Malmöfestivalen.
Gånger du flyttat? - 1 gång.
Piercingar du har? - Bara öronen, totalt tre.
Tatueringar du har? - Inga.
Personer du saknar just nu? - Framförallt en.
Ditt hjärta brustit? - Aldrig på riktigt tror jag.

Vem
Ska du träffa imorgon? - Elli är ledig så vi ska hitta på något.
Sjöng du senast för? - Sjöng tillsammans med Elli häromdagen, men inte för någon.
Hade du senast en msn-konversation med? - Använder inte msn. 
Spelade du tv-spel med senast? - Niklas, någon gång i vintras. Jag är inte så mycket för sådant, förlorar alltid.
Vill du ta med på en romantisk resa? - Min älskling såklart!
Förtjänar att dö? - Någon som gjort något riktigt hemskt kanske.
Vill du sova brevid inatt? - Om jag hade kunnat så, min fina pojkvän. 

Vad gör dig glad? - Vänner och familj. Kärlek.
Gör dig ledsen? - Ensamhet, misslyckanden.
Önskar du att du slapp göra? - Ha tråkigt.
Vill du ha nu? - Lägenhet, är så less på korridorsliv! Och bättre väder.
Önskar du dig i födelsedagspresent? - En lägenhet och saker till den, spel (typ alfapet!). Kommer på mer sen.
Längtar du till? - Att få vara med Niklas igen.
Tycker du om dina betyg? - Jag är nöjd med de flesta.
Ångrar du i ditt liv? - Att jag var så galet deppig förut, att jag inte vågade en del saker.
Är det bästa som hänt dig? - Hmm. Kanske förra året. Det var utan tvekan mitt bästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar