fredag 8 juli 2011

I'm far too smart to get fooled by myself

Idag ska jag ha min första riktiga arbetsdag. Det känns helt okej, inget jag oroar mig över än så länge. Jag börjar först 16.00 så nu sitter jag hemma på altanen och väntar. Fördelen med att jobba kväll är väl sovmorgon och ob. Nackdelen är den eviga väntan. Fastän man egentligen hinner med hur mycket som helst innan 16 har jag inte riktigt ro att göra vad som helst. Men idag har jag i varje fall varit duktig och tränat magen. Första gången på sisådär två veckor, men bättre det än inget alls! Och nu ska det inte dröja lika länge tills nästa gång. Jag har några lediga dagar nästa vecka så då tänkte jag passa på att träna ostressat, utan tider att passa. Jag är nog lite för mycket panikmänniska.
Igår hittade jag förresten till min gamla blogg (ja en av de, har haft galet många när man tänker på det). Just den här, från när jag var 16, hade jag nog lite halvt glömt bort så det var intressant läsning när jag tillslut lyckades klura ut lösenordet för att ta mig dit. I efterhand undrar jag varför jag aldrig kan hålla mig till en och samma blogg, men efter ett tag blir det alltid samma sak. Men jag är i varje fall glad att jag har de kvar så man kan gå och kika ibland, få minnas en massa saker man gjort och glömt. Kanske borde jag skriva lite fler dagboksinlägg, men de känns alltid så tråkiga. Men en sak som jag borde göra är i varje fall att lägga upp fler bilder. Bara det att jag så sällan har bra bilder att lägga upp. Aja här kommer en från förra fredagen då Fame var på en nattlig promenad för att kolla på Luleå midnight swim. Fotot är taget 23.50. Ljusa nätter är rätt fint ändå.
Nu ska jag nog försöka övertala den där fyrfotingen om att det är promenad dags och sen ska jag väl försöka hitta något att äta. Det är lustigt, för här är alltid kyl och frys proppfulla med mat, men jag tycks aldrig hitta något vettigt att äta. Sen kanske jag ger mig på ett försök att designa om bloggen, försökte för ett tag sedan, men det gick inte så bra. Verkar ha förlorat mina designskills, det var trots allt mer än ett år sedan jag sysslade med sådant sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar