måndag 15 augusti 2011

På resande fot

Nu är jag tillbaka i Luleå efter en liten resa till Trondheim. Vi for torsdag vid middagstid och kom hem igår på kvällen, men vi har varit i farten så mycket så det känns som längre än så!
I torsdag bilade vi till Östersund och kom inte fram förrän vid halv ett på natten. På den resan hann jag se en älg och tre rävar, de andra såg någon räv till och lite andra smådjur. Jag har knappt sett en räv innan så det var spännande!
I fredags tog vi tåget till Trondheim, efter en ca fem timmar lång natt. Vi kom fram vid elva, checkade in på hotellet och sen gick vi och utforskade staden. Kollade in Nidarosdomen (kan vara den största kyrka jag sett) och shoppade en tröja på Zara. 
I lördags gick vi runt på stan och kollade på det ena och det andra innan vi tog tåget tillbaka. Eller bussen, för de höll på att arbeta på rälsen så vi fick åka buss till Storlien, men det var bara kul för det var roligare utsikt från bilvägen. Vi kom inte fram till Östersund igen förrän vid nio så det blev en sen middag och sen kollade vi in stan lite innan vi stupade i säng igen. 
Igår var det resdag igen, alla dagar var visst resdagar! Vi for hem via glass i Sollefteå, drickyoghurt i Umeå och middag i Skellefteå. 
Jag har inte hunnit kolla på bilderna på kameran ännu, men här är lite som jag har fotat med mobilen.

Storsjön fotad från tåget. Såg inte något odjur den här gången heller!

Varm choklad i Trondheim.
Middagen i Östersund. Gott!
Hittade till Thoméegränd.

Får kanske lägga upp någon bild på staden sen också, om jag kommer ihåg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar