söndag 11 september 2011

Helgen

Så var helgen snart slut igen. Bara fem dagar kvar till nästa! Nu sitter jag och läser termodynamik/skypar med elli/bloggar. Tur att man är kvinna och kan göra så många saker samtidigt...

I helgen har jag och Niklas hittat på en massa mysiga saker. Jag mötte upp honom vid stationen när han hade slutat i fredags. Det känns lite ovant att jag är den som slutar före, men då var det så och när vi möttes så var vi båda hungriga och beslutade oss för att prova pizza på Avesta, en pizzeria nära stationen. Det var gott, men inte i Aptitenklass, som jag nu har insett att det nog är Lunds bästa pizzeria, fast då har jag ju inte provat alla såklart... Efter det gick vi runt lite på stan innan vi tog bussen hem och senare såg vi en film, men jag somnade så jag hann inte se hela. Jag har varit galet trött i helgen, typ helt utmattad.

I lördags var vi förbi i Lundagård och kollade llite vad som hände på Nollelördagen och sen for vi ut till Nova där jag tröttade ut Niklas totalt med att kolla på fem (?) olika skoaffärer och sedan slutade det med att jag köpte skorna jag fastnade på i första affären... Inte lätt att vara mitt sällskap! Men sen fick han kolla på de skorna han ville kolla på, men de fanns inte i hans storlek. Stackaren. Sen var vi dödströtta och dödshungriga men tog oss till Ö&B där vi blev en kanna (mm) rikare och bestulna på 13 kronor. Sen tog vi mer och chokladpaus (se bilderna! hihi) innan vi handlade mat och lagade middag. Lax med gorgonzola i smördeg... Gott! Men mäktigt. 
Den kvällen avslutade vi också med en film och då såg jag faktiskt också hela! Haha

Idag har mest varit en pluggdag. Niklas åkte hem till sig för att plugga sitt, och jag har mest varit hemma och pluggat mitt. Flerdimen är inte min bästa vän just nu om man säger så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar