söndag 2 oktober 2011

A flock of birds in the sky flying south, they know this place will die


Någon gång i augusti skrev jag att det kändes som höst. Nu i oktober börjar jag fundera. Människor går runt i shorts (barbent alltså) och det är varmt. Men lite höstfint är det allt där ute. Träden börjar tappa löven och jag börjar känna att jag hellre skulle ta en lång promenad invirad en tjock stickad halsduk till skolan varje morgon. (cykla hade man iofs kunnat, men då hade man dött värmedöden med sin halsduk, fast med tanke på att det varit närmare 20 grader de senaste dagarna hade man gjort det vilket som, men ändå!!)
Den här helgen har jag och Niklas varit riktigt duktiga, för vi har varit ute och sprungit hela två gånger (eller en och en halv för min del, men ändå duktigt!). Vi har hunnit med en massa saker, träna, shoppa, se film (tänkte gå på bio men så här i efterhand var det nog bara bra att vi inte gjorde det), plugga, äta god och nyttig mat... Massor!
Mumsig quinoasallad
Och så har vi fått en anledning att åka till IKEA (eller egentligen är det ju jag som har fått en anledning, men jag tänkte ta med mig min pojkvän för jag har hört att han gillar att äta glass och korv på IKEA, haha). Anledningen då.. Ja från början var det att jag behövde galgar, men då hittade jag fina och billiga på Bolagret, så nu är det värmeljus och... sängben. Eller i varje fall en skruv till mitt sängben, för nu har min säng hamnat på golvet, det knakade till lite och efter en liten undersökning hittade vi en krokig skruv. Så nu ligger madrassen på golvet. Mysigt i och för sig, men det skulle ju behöva fixas. Så IKEA snart någon gång!
ps. såg några flyttfåglar flyga söderut idag och kom att tänka på den här låten. Han har många fina höstlåtar den där Lekman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar